Multilingual Playgroup Report (June 11, 2012) / 6月11日多言語子育てひろばを開催しました

On June 11, 2012, the Multilingual Playgroup was held at Hokkori Heart Demach. 
28 people from Indonesia and Japan participated.
We did…. *Free play time.
*Singing time "Hello to All the Children of the World"
*Information exchange "Share your travel stories〜Tell us about your travel experiences〜”
*Counting from one to ten in Italian
*Story time "The Bakery in the Woods" (Morino pan ya san) in Fukui dialect.

We sang our theme song, "Hello to All the Children of the World" at the opening. The lyrics of this song contain "Hello" in 9 languages.

Then we talked about travel experiences. On a large sheet of the world map, we placed small stickers at places we've visited. The stickers covered the entire map! South Korea was the top destination, Europe was everyone's favorite path and the U.S. was also quite popular. We even found dots on Ethiopia, Chili, and Brazil! Travel story is always everyone's favorite topic.

And we learned how to count from one to ten in Italian from one of our participants. At picture book reading time, we read a Japanese story, "The Bakery in the Woods"(もりのパンやさん) in Fukui-ben (Fukui dialect). It was a heartwarming story with rhythmical words.

Our next gathering is on Monday, July 9, 2012.

6月11日、ほっこりはあと出町で「多言語子育てひろば」が開催されました。参加者は28名、インドネシア、日本のご家族が集まりました。

はじまりはいつものテーマソング、「Hello to all the Children of the World」をみんなで歌いました。歌詞に8カ国語での「こんにちは」が入っています。

情報交換は旅行の体験談について。世界地図に行った場所のシールを貼ってもらい、お話をお伺いしました。韓国、ヨーロッパ、アメリカは多くのシールが集まりました。エチオピア、チリ、ブラジルなどを旅行された方もいらっしゃいました。旅行の話はみんなが大好きなテーマで、話題が尽きることはありませんでした。

参加していただいた方から、イタリア語での1から10までの数え方を教わりました。耳に馴染んだ数字もあり、とても楽しかったです。今回の絵本の時間は「もりのパンやさん」を福井弁で読みました。温かいおはなしに福井弁のリズムが重なって、とても和んだひとときでした。

次回のひろばは7月9日(月)です。みなさんにお会いできるのを楽しみにしています。