Multilingual Playgroup Report (Feb. 10th, 2014) / 2月10日多言語子育てひろばを開催しました

On February 10, 2014, Multilingual Playgroup was held at Hokkori Heart Demachi.

30 participants from Indonesia, China, Taiwan and Japan enjoyed chatting and info. exchange.


There were "Story Books Exhibition." Participants enjoyed colorful and rare pictures books from all over the world.

Then, we learned how to count one to ten in Bulgarian language.

In story time, we enjoyed Spanish story book "Donde Estoy?" (Where Am I?)

Next Multilingual Playgroup will be held on Monday, March 10th from 10:30 at Hokkori Heart Demachi.
We're looking forward to seeing you again.

----------
2月10日、「多言語子育てひろば」を、ほっこりはあと出町で開催しました。

中国、台湾、インドネシア、日本から30名の参加がありました。

いろんな国のいろんな言葉の絵本を展示し、参加者は絵本を見たり、おしゃべりをしながら、交流深めました。

カウンティング・タイムでは、ブルガリア語を勉強中のお母さんに、ブルガリア語で1~10の数え方を教えていただきました。

絵本の読み聞かせでは、スペイン語の絵本"Donde Estoy?" (私はどこ?)をスペイン語が堪能な参加者に読んでいただきました。

次回の多言語子育てひろばは、3月10日です。
お会いできますことを楽しみにしています!