Multilingual Playgroup Report (May 12th, 2014) / 5月12日多言語子育てひろばを開催しました

On May 12, 2014, Multilingual Playgroup was held at Hokkori Heart Demachi. 25 participants from Indonesia, the U.S., Australia, Italia and Japan enjoyed chatting and information exchange.

We talked about "Childbirth in the World" this time and participants shared their birth stories.

Mother of two months baby from Italia told us how to count one to ten in Italian language.

In story time, Aulia-san from Indonesia read an Indonesian book "Aku Suka Tersenyum (I Like Smiling)".

Next Multilingual Playgroup will be held on Monday, June 9, from 10:30 at Hokkori Heart Demachi.
We're looking forward to seeing you again.

----------

 5月12日、「多言語子育てひろば」を、ほっこりはあと出町で開催しました。

インドネシア、アメリカ、オーストラリア、イタリア、日本から25名の参加がありました。
始めに、9ヶ国語で「こんにちは」が入っているうたを歌いました。

カウンティング・タイムでは、2ヶ月の赤ちゃんと一緒に参加してくださったイタリア出身のお母さんに1~10の数え方をイタリア語で教えていただきました。

絵本の読み聞かせでは、アウリアさんがインドネシアの絵本 "Aku Suka Tersenyum (I Like Smiling)" を読んでくださいました。

次回の「多言語子育てひろば」は、6月9日(月)です。
お会いできますことを楽しみにしております!