Multilingual Playgroup Report (July 14th, 2014) / 7月14日多言語子育てひろばを開催しました



On July 14, 2014, Multilingual Playgroup was held at Hokkori Heart Demachi. 28 participants from Indonesia and Japan enjoyed chatting and wearing summer kimono-yukata.

We sang the song "Hello to All the Children of the World" first. This song include "Hello" in 9 languages.

Tamagawa sensei gave us a yukata wearing lecture. She brought many beautiful colorful yukatas and we learned how to wear summer kimono.

In story time, Aulia-san from Indonesia read an English book "Brown Bear, Brown Bear, What Do You See?"

Next Multilingual Playgroup will be held on Monday, September 8, from 10:30 at Hokkori Heart Demachi.

There is no gathering in August.
We're looking forward to seeing you again.

----------

7月14日、「多言語子育てひろば」を、ほっこりはあと出町で開催しました。
インドネシア、日本から28名の参加がありました。
始めに、9ヶ国語で「こんにちは」が入っているうたを歌いました。

今回は、祇園祭目前「浴衣着付け講座」を行いました。和装アドバイザーの玉川先生が、たくさんのカラフルな浴衣を持ってきて下さり、参加者は先生のアドバイスをいただきながら自分で着付けに挑戦しました。初めて浴衣を着たインドネシアのお母さんたちは、綺麗で涼し気な浴衣を自分で着ることができ、とても喜んでいました。

絵本の時間には、インドネシア出身のお母さんが、英語の絵本、「Brown Bear, Brown Bear, What Do You See?」を読んでくださいました。

8月の「多言語子育てひろば」はお休みです。
次回の「多言語子育てひろば」は、9月8日(月)、
お会いできますことを楽しみにしております!
------------------------------------------------------------------------------------------------
ご協力いただきました玉川先生は、山科区で着付け教室や着付士育成
の活動をされてます。ご興味がある方は下記までお問合せ下さい。
きの和装学苑 和装アドバイザー 玉川 貴美子 先生  連絡先 075-571-0996