Dec. 8 Multilingual Playgroup Report / 12月8日(月)多言語子育てひろば を開催しました









On Monday December 8, 2014, Jafore's Multilingual Playgroup was held at Hokkori Heart Demachi.

34 participants from Indonesia, Mauritius, Germany, Afghanistan, and Japan enjoyed chatting and information exchange.

We sang the song "Hello to All the Children of the World" first. This song include "Hello" in 9 languages.

Participants enjoyed "Multilingual and World Picture Books Exhibition." We enjoyed children's books from all over the world, English, Italian, Korean, Chinese, Indonesian, Finnish and Japanese.

Then, we counted one to ten in Persian language. Mother from Afghanistan showed us how to count numbers.

In story time, mother from Germany read an English book "Five Little Monkeys Jumping On The Bed." She read the book

Next Multilingual Playgroup will be held on Monday, February 9, 2015.
We do not have a gathering on January.
We're looking forward to seeing you again.

----------

12月8日(月)、「多言語子育てひろば」を、ほっこりはあと出町で開催しました。
インドネシア、モーリシャス、ドイツ、アフガニスタン、日本から34名の参加がありました。兵庫県養父市、京都府京田辺市からも、活動に興味を持った方々が見学にいらしてくださいました。

始めに、9ヶ国語で「こんにちは」が入っているうたを歌いました。

今回は、さまざまな言語の絵本を展示し、参加者は絵本を見たり、おしゃべりを楽しんだりました。絵本は、英語、中国語、フランス語、イタリア語、インドネシア語、韓国語、フィンランド語など。。。カラフルな絵本に触れることができ、とても楽しいひと時となりました。

カウントタイムでは、アフガニスタン出身のお母さんにペルシア語で1から10の数え方を教えていただきました。

絵本の時間には、ドイツ出身のお母さんが英語の絵本、「Five Little Monkeys Jumping On The Bed」を読んでくださいました。歌も交えながら、絵本を楽しみました。

次回の「多言語子育てひろば」は、2015年2月9日(月)です!
2015年1月は集まりはありません。
お会いできますことを楽しみにしております!