Mon. September 14, 2015 Multilingual Playgroup Report / 9月14日(月)多言語子育てひろばを開催しました


On Monday September 14th, 2015, Jafore's Multilingual Playgroup was held at Hokkori Heart Demachi.

47 participants from Indonesia, China, Afghanistan, France, United States and Japan enjoyed chatting and information exchange.

We sang a song "Hello to All the Children of the World" first. This song include "Hello" in 9 languages.

Then we had a ‘"Magic Show" time, by Kyoto Institute of Technology, Magic Club. Three majcal artists showed us various kind of magic, they were so excited! We all enjoyed it.

After the show time, we had a counting time. Ana-san from Indonesia taught us how to count from 1 through 10 in Indonesian language. Everyone tried hard to pronounce Indonesian numbers.

In story time, Geng Chongdan-san from China read two Chinese books “Numbers” and “Vegetables”. We enjoyed Chinese pronunciation.

Next Multilingual Playgroup will be held on Monday, October 12. We have picnic at Kamogawa (Demachi yanagi area) from 10:30.
We're looking forward to seeing you again!

----------
2015年9月14日(月曜日)、「多言語子育てひろば」を開催しました。インドネシア、中国、アフガニスタン、フランス、アメリカ、日本から47名の参加者がありました。

まず初めに9ヶ国語で「こんにちは」が入っている歌を歌いました。

次に、京都工芸繊維大学奇術部のみなさんに「マジックショー」を披露していただきました。カードやリング、縄などを自在にあやつって繰り広げられる数々のマジックに、歓声や拍手が飛び交い、とても楽しいひとときを皆でともに過ごしました。

今回のカウンティングタイムはインドネシア語。インドネシア出身のアナさんが、インドネシア語の1~10までの数字を優しくていねいに教えてくださいました。

絵本の時間には、中国出身のキョウジュウタンさんが、中国語の「数字」と「野菜」の絵本を読んでくださいました。中国語の柔らかい響きを楽しみました。

次回の「多言語子育てひろば」は10月12日(月・祝(体育の日))、鴨川(出町柳)でピクニックです!お会いできますことを楽しみにしております!