Mon. Dec. 14, 2015 Multilingual Playgroup Report / 12月14日(月)多言語子育てひろばを開催しました

On Monday, 14th of December, 2015, Jafore's Multilingual Playgroup was held at Hokkori Heart Demachi.

40 participants from Indonesia, France, the United States of America, Philippine and Japan enjoyed chatting and information exchange.

We sang a song "Hello to All the Children of the World" first. This song include "Hello" in 9 languages.

Then, we had a chatting time and our theme this time was "Wedding Ceremony in the World." Everyone brought their wedding pictures and shared their happy  and unique stories.

After that, we had a counting time. Chang-sensei taught us how to count from 1 through 10 in Korean language. Everyone tried hard and enjoyed pronunciation of Korean numbers.

In story time, Matt-san from the U.S. read an English book “Who is Driving?" by Leo Timmers. Children were very excited about animals and car story.

Next Multilingual Playgroup will be held on Monday February 8th, from 10:30 at Hokkori Heart Demachi. We do not have gathering in January. We're looking forward to seeing you again!

ーーーーーーーーーー

2015年12月14日月曜日、「多言語子育てひろば」を開催しました。インドネシア、フランス、アメリカ、フィリピン、日本から40名の参加者がありました。

まずはじめに9ヶ国語で「こんにちは」が入っている歌を歌いました。

次に、今回のテーマ「世界の、あなたの結婚式」についておしゃべりする時間をもちました。エチオピア、日本、韓国、インドネシア、フランス、アメリカなどなどいろんな国での結婚式の様子がわかりました。フィリピンでは、パイナップルの繊維で作られた生地を使用した「バロン(男性用)」と呼ばれるものを着るそうです。スケスケ生地なので下には白シャツ着るそうです。インドネシアはいろんな民族がいるので衣装も豊富でウエディングスタイルも色々選べて楽しそうでした。写真はとってもゴージャス!

今回のカウンティングタイムは韓国語。修学院保育所からお越しくださったチャン先生から、1から10までの数字を教えていただきました。

絵本の時間には、アメリカ出身のマットさんに、英語の絵本「Who is Deiving?」を読んでいただきました。様々な動物と乗り物が登場する絵本で、子どもたちは大興奮していました。

次回の「多言語子育てひろば」は、2016年2月8日(月)10時半から、ほっこりはあと出町にて開催します!1月はお休みです。お会いできますことを楽しみにしております!