Mon. March 14, 2016 Multilingual Playgroup Report / 3月14日(月)多言語子育てひろばを開催しました

On Monday, 14th of March, 2016, Jafore's Multilingual Playgroup was held at Hokkori Heart Demachi.

It was rainy and cold day but 20 participants from Scotland, France, Afghanistan and Japan enjoyed chatting and information exchange.

We sang a song "Hello to All the Children of the World" first. This song include "Hello" in 9 languages.

Yuko Masui talked about her experience in Bulgaria and shared its charming cultures with a lot of beauitful pictures.
After that, we had a counting time. Sarah san taught us how to count from 1 through 10 in Turkish.

In story time, a mother from Scotland read an English book "The Seals on the Bus." Children were very excited about funny sound of animals.



Next Multilingual Playgroup will be held on Monday April 11th 2016, from 10:30 at Hokkori Heart Demachi. We're looking forward to seeing you again!


ーーーーーーーーーー

2016年3月14日月曜日、「多言語子育てひろば」を開催しました。雨が降って寒い中、スコットランド、フランス、アフガニスタン、日本から20名の参加者がありました。

まずはじめに、9ヶ国語で「こんにちは」が入っている歌を歌いました。

次に、優子さんがブルガリアについてお話ししてくださいました。とても魅力的な写真とともに、ブルガリアの魅力をご紹介してくださいました。

今回のカウンティングタイムはトルコ語。サラさんが教えてくださいました。

絵本の時間には、スコットランド出身のお母さんに英語の絵本、「The Seals on the Bus」を読んでいただきました。リズムに合わせて歌いながら絵本を紹介してくれました。子どもたちは大興奮でした。

次回の「多言語子育てひろば」は、2016年4月11日(月)10時半から、ほっこりはあと出町にて開催します!お会いできますことを楽しみにしております!