【Report】 April 11th, 2016 Multilingual Playgroup / 4月11日(月)多言語子育てひろば を開催しました

On Monday April 11th, 2016, Jafore's Multilingual Playgroup was held at Hokkori Heart Demachi. 26 participants from Indonesia, Afghanistan, America, Philippine, and Japan enjoyed chatting and information exchange.

We sang the song "Hello to All the Children of the World" first. This song include "Hello" in 9 languages.

This time we had "Multilingual and World Picture Books Exhibition." We enjoyed children's books from all over the world, English, Italian, Korean, Chinese, Indonesian, Finnish, Japanese and more.

Then, we counted one to ten in several languages. Mothers form Philippine, Indonesia, Afghanistan taught us.

In story time, mother from Philippines read an English book "Dear Zoo." Salamat!

Next Multilingual Playgroup will be held on Monday, May 9, 2016. We're looking forward to seeing you again.

----------

4月11日(月)、「多言語子育てひろば」を、ほっこりはあと出町で開催しました。インドネシア、アフガニスタン、フィリピン、アメリカ、日本から26名の参加がありました。

始めに、9ヶ国語で「こんにちは」が入っているうたを歌いました。


今回は、さまざまな言語の絵本を展示し、参加者は絵本を見たり、おしゃべりを楽しんだりました。絵本は、英語、中国語、フランス語、イタリア語、インドネシア語、韓国語、フィンランド語など。。。カラフルな絵本に触れることができ、とても楽しいひと時となりました。

1から10までの数を数える時間では今回、フィリピン、インドネシア、アフガニスタンのお母さんたちが紹介してくださいました。

絵本の時間には、フィリピン出身のお母さんが英語の絵本、「Dear Zoo」を読んでくださいました。

次回の「多言語子育てひろば」は、2016年5月9日(月)です!お会いできますことを楽しみにしております!