MON. NOV. 25, 2019 MULTILINGUAL PLAYGROUP REPORT / 11月25日(月)多言語子育てひろばを開催しました

On Monday, 25th of November, 2019, Jafore's Multilingual Playgroup was held at Hokkori Heart Demachi.

53 participants from Ukraine, Philippine, Taiwan, China, Turkmenistan, Spain and Japan enjoyed chatting and information exchange.

We sang a song "Hello to All the Children of the World" first. This song include "Hello" in 9 languages.

This time, we enjoyed multilingual children's story books displayed in the room.

After that, we had a counting time. Evelyn-san from Taiwan, and Merry-san from Turkmenistan taught us how to count from 1 through 10 in their language. Everyone tried hard and enjoyed pronunciation of Taiwanese and Turkmenistan.

In story time, a father from Spain read a Spanish book call "Pancho". Children were very excited about colorful elephant story.

We will announce you when we schedule our next playgroup event. Please keep checking our website. We're looking forward to seeing you again!

ーーーーーーーーーー

2019年11月25日月曜日、「多言語子育てひろば」を開催しました。ウクライナ、フィリピン、台湾、中国、トルクメニスタン、スペイン、日本から53名の参加者がありました。

まずはじめに、9ヶ国語で「こんにちは」が入っている歌を歌いました。

次に、展示されている多言語の絵本を手に取りながら楽しんだり、おしゃべりに夢中になったり・・・。

カウンティングタイムでは、台湾語とトルクメニスタンの言葉で1から10までの数字の数え方をとても楽しく教えてくださいました。


絵本の時間には、スペイン出身のお父さんが「Pancho」という絵本を読んでくださいました。象のお話しです。色彩感覚豊かな本に子どもたちは大興奮していました。

「多言語子育てひろば」は不定期開催です。次回の開催については、随時HPでお知らせしていきます!